Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Koncepcja przedszkola

Podstawa prawna:
1/ Rozporządzenie MEN z dnia 07.10.2009r w sprawie nadzoru pedagogicznego/Dz .U. Nr 168, poz 1324/.
2/Statut przedszkola

 
RAZEM
"Nasze przedszkole jest jak las, w którym
Nie wszystkie drzewa rosną razem.
Niech to dla ciebie będzie drogowskazem:
Nie wszystkie drzewa rosną razem... ."
 
.....Lecz wszystkie zgodnie szumią razem.

 

 

Charakterystyka Przedszkola

Przedszkole jest placówką gminną, do której mogą uczęszczać dzieci z terenu całej gminy Skrwilno. Przedszkole otwarte jest w godzinach 6,30-16,00.Dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przyjmowane są do naszej placówki na prośbę rodzica Przedszkole prowadzi wczesne wspomaganie
Przedszkole prowadzi kuchnię, dzieci korzystają z trzech posiłków.
Przedszkole posiada ogród przedszkolny z nowocześnie wyposażonym sprzętem.

Wizja przedszkola

Przedszkole jest placówką bezpieczna, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby.
Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości dziecka.
Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
Przedszkole uwzględnia w swoim działaniu potrzeby środowiska lokalnego.
Promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię w środowisku lokalnym.
Stosowane aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola.
Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną , kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy.

Misja przedszkola

Nasze przedszkole:

  • zapewnia dzieciom opiekę i bezpieczeństwo.
  • tworzy warunki do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka
  • wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
  • kształtuje postawy moralne i proekologiczne.
  • promuje zdrowie fizyczne i psychiczne.
  • przestrzega zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka
  • organizuje sprawne zarządzanie placówką
  • analizuje i ocenia efekty swojej pracy .

Model absolwenta przedszkola

dziecko kończące przedszkole a zaczynające naukę w szkole wykazuje:

  • motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania
  • umiejętność koncentracji uwagi
  • umiejętność współpracy w grupie
  • samodzielność
  • odporność na stres
  • tolerancję wobec innych

posiada:

  • podstawową wiedzę o świecie
  • pozytywne poczucie własnej wartości
  • zdolność do obdarzania nauczycielki uwagą i porozumiewania się w sposób zrozumiały dla innych
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia

umie

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję , gdy samodzielnie wykona pracę

rozumie i zna:

  • prawa i obowiązki dziecka, respektuje prawa innych ludzi
  • zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu
  • symbole narodowe
  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska 

nie obawia się:

  • występować publicznie
  • reprezentować grupę, przedszkole
  • chwalić się swoimi pomysłami
  • wykazywać inicjatywę w działaniu
  • wyrażania swoich uczuć

 

Zasady pracy

Zasady pracy w przedszkolu zapewniają podmiotowe traktowanie dziecka, są nimi:

  • zasada indywidualizacji,
  • zasada integracji,
  • zasada aktywności
  • organizowanie życia społecznego

Metody pracy

  • metoda prof. E. Gruszczyk Kolczyńskiej -dziecięca matematyka 
  • Metoda Dobrego Startu- metody przygotowujące do nauki czytania i pisania
  • metoda Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
  • opowieść ruchowa
  • Relaksacja
  • wierszyki do rysowania
  • Bajkoterapia
  • Drama
  • Techniki parateatralne
  • Burza Mózgów
  • Pantonima

Codzienne planowanie pracy

  • Nasze cele wychowania i edukacji
  • Aktualne pory roku
  • Działania zorientowane na dziecko
  • Święta i uroczystości w przedszkolu
  • Tradycje

 

Przedszkole zgodnie z potrzebami rodziców i wyznawanymi przez nich przekonaniami religijnymi umożliwia dzieciom uczestniczenie w zajęciach z religii. Do przedszkola mogą uczęszczać dzieci innych wyznań.

Adaptacja dziecka w przedszkolu

Cele adaptacje

  • Skrócenie procesu adaptacji dziecka w przedszkolu
  • Ułatwienie dzieciom przekroczenia progu PRZEDSZKOLE – DOM.
  • Nawiązanie kontaktu z rodzicami w celu ułatwienia dalszej współpracy
  • Poznanie się i integracja między rodzicami.

WSPÓŁPRACA ZE STUDENTAMI

Placówka jest otwarta na współpracę z uczelniami kształcącymi kadrę pedagogiczną.

WSPÓŁPRACA ZESPOŁU PEDAGOGICZNEGO

Rada pedagogiczna pracuje w zespołach zadaniowych. 

W przedszkolu funkcjonują zespoły:

  • WDN
  • POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
  • EWALUACJI

ORGANIZACJA ZAJĘĆ DODATKOWYCH

Zajęcia finansowane przez organ prowadzący:

  • religia
  • logopedia
  • rytmika

 

Współpraca z rodzicami

Rodzice w przedszkolu traktowani są jako partnerzy w procesie wychowania. Zadaniem wszystkich pracowników placówki jest dbałość o pozytywne relacje z rodzicami wychowanków.

Celem współpracy przedszkola z rodzicami jest:

  • wszechstronny rozwój dziecka
  • nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami
  • zapoznanie rodziców z z realizowanymi w przedszkolu planami, programami pracy wychowawczo-edukacyjnej
  • przekazanie informacji o stanie gotowości dziecka, aby rodzice mogli je w osiąganiu tej gotowości odpowiednio do potrzeb wspomagać
  • włączenie rodziców do życia grupy i przedszkola.
  • promowanie placówki w środowisku lokalnym
  • podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców przez pedagogizację.

Formy współpracy z rodzicami

  • zebrania ogólne z rodzicami i Radą Rodziców
  • zebrania grupowe w poszczególnych grupach wiekowych.
  • zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych
  • prowadzenie kącika dla rodziców: wystawa prac dzieci, informacje dla rodziców
  • włączanie rodziców w organizowanie uroczystości przedszkolnych i imprez.
  • konkursy wycieczki.
  • angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola./sponsorowanie zakupu mebli, zabawek, naprawa zabawek drobnego sprzętu itp.

Współpraca z innymi instytucjami.

Współpraca z:

  • Urzędem Gminy
  • Posterunkiem Policji
  • Szkołami w Skrwilnie, w Skudzawach i Okalewie
  • przedszkolami z Rypina
  • Nadleśnictwem w Skrwilnie
  • GOPS-em
  • Gminną Biblioteką
  • Strażą Pożarną
  • ze sponsorami
  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rypinie

PROMOCJA PLACÓWKI

Działania promocyjne obejmują:

  • prowadzenie kroniki przedszkola
  • dbałość o dobrą opinię przedszkola
  • organizację uroczystości przedszkolnych
  • prezentacja wydarzeń mających miejsce w przedszkolu na stronie internetowej przedszkola.
  • artykuły prasowe w gazecie lokalnej dotyczące wydarzeń przedszkolnych.
  • dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz przedszkola 
  • upowszechnianie przedszkola/ Gazeta Skrwileńska/

Dalsze zamierzenia i działania

  • zakup mebli przedszkolnych
  • doposażenie w zabawki,
  • pomoce dydaktyczne
  • wymiana parkietu
  • zakupienie nowego sprzętu grającego/magnetofony/
Data dodania: 2021-03-29 12:48:22
Data edycji: 2021-03-29 12:48:30
Ilość wyświetleń: 584

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej