Nowy adres strony Szkoły Podstawowej - spskrwilno.pl
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Koncepcja przedszkola

Podstawa prawna:
1/ Rozporządzenie MEN z dnia 07.10.2009r w sprawie nadzoru pedagogicznego/Dz .U. Nr 168, poz 1324/.
2/Statut przedszkola

 
RAZEM
"Nasze przedszkole jest jak las, w którym
Nie wszystkie drzewa rosną razem.
Niech to dla ciebie będzie drogowskazem:
Nie wszystkie drzewa rosną razem... ."
 
.....Lecz wszystkie zgodnie szumią razem.

 

 

Charakterystyka Przedszkola

Przedszkole jest placówką gminną, do której mogą uczęszczać dzieci z terenu całej gminy Skrwilno. Przedszkole otwarte jest w godzinach 6,30-16,00.Dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przyjmowane są do naszej placówki na prośbę rodzica Przedszkole prowadzi wczesne wspomaganie
Przedszkole prowadzi kuchnię, dzieci korzystają z trzech posiłków.
Przedszkole posiada ogród przedszkolny z nowocześnie wyposażonym sprzętem.

Wizja przedszkola

Przedszkole jest placówką bezpieczna, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby.
Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości dziecka.
Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
Przedszkole uwzględnia w swoim działaniu potrzeby środowiska lokalnego.
Promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię w środowisku lokalnym.
Stosowane aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola.
Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną , kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy.

Misja przedszkola

Nasze przedszkole:

  • zapewnia dzieciom opiekę i bezpieczeństwo.
  • tworzy warunki do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka
  • wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
  • kształtuje postawy moralne i proekologiczne.
  • promuje zdrowie fizyczne i psychiczne.
  • przestrzega zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka
  • organizuje sprawne zarządzanie placówką
  • analizuje i ocenia efekty swojej pracy .

Model absolwenta przedszkola

dziecko kończące przedszkole a zaczynające naukę w szkole wykazuje:

  • motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania
  • umiejętność koncentracji uwagi
  • umiejętność współpracy w grupie
  • samodzielność
  • odporność na stres
  • tolerancję wobec innych

posiada:

  • podstawową wiedzę o świecie
  • pozytywne poczucie własnej wartości
  • zdolność do obdarzania nauczycielki uwagą i porozumiewania się w sposób zrozumiały dla innych
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia

umie

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję , gdy samodzielnie wykona pracę

rozumie i zna:

  • prawa i obowiązki dziecka, respektuje prawa innych ludzi
  • zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu
  • symbole narodowe
  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska 

nie obawia się:

  • występować publicznie
  • reprezentować grupę, przedszkole
  • chwalić się swoimi pomysłami
  • wykazywać inicjatywę w działaniu
  • wyrażania swoich uczuć

 

Zasady pracy

Zasady pracy w przedszkolu zapewniają podmiotowe traktowanie dziecka, są nimi:

  • zasada indywidualizacji,
  • zasada integracji,
  • zasada aktywności
  • organizowanie życia społecznego

Metody pracy

  • metoda prof. E. Gruszczyk Kolczyńskiej -dziecięca matematyka 
  • Metoda Dobrego Startu- metody przygotowujące do nauki czytania i pisania
  • metoda Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
  • opowieść ruchowa
  • Relaksacja
  • wierszyki do rysowania
  • Bajkoterapia
  • Drama
  • Techniki parateatralne
  • Burza Mózgów
  • Pantonima

Codzienne planowanie pracy

  • Nasze cele wychowania i edukacji
  • Aktualne pory roku
  • Działania zorientowane na dziecko
  • Święta i uroczystości w przedszkolu
  • Tradycje

 

Przedszkole zgodnie z potrzebami rodziców i wyznawanymi przez nich przekonaniami religijnymi umożliwia dzieciom uczestniczenie w zajęciach z religii. Do przedszkola mogą uczęszczać dzieci innych wyznań.

Adaptacja dziecka w przedszkolu

Cele adaptacje

  • Skrócenie procesu adaptacji dziecka w przedszkolu
  • Ułatwienie dzieciom przekroczenia progu PRZEDSZKOLE – DOM.
  • Nawiązanie kontaktu z rodzicami w celu ułatwienia dalszej współpracy
  • Poznanie się i integracja między rodzicami.

WSPÓŁPRACA ZE STUDENTAMI

Placówka jest otwarta na współpracę z uczelniami kształcącymi kadrę pedagogiczną.

WSPÓŁPRACA ZESPOŁU PEDAGOGICZNEGO

Rada pedagogiczna pracuje w zespołach zadaniowych. 

W przedszkolu funkcjonują zespoły:

  • WDN
  • POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
  • EWALUACJI

ORGANIZACJA ZAJĘĆ DODATKOWYCH

Zajęcia finansowane przez organ prowadzący:

  • religia
  • logopedia
  • rytmika

 

Współpraca z rodzicami

Rodzice w przedszkolu traktowani są jako partnerzy w procesie wychowania. Zadaniem wszystkich pracowników placówki jest dbałość o pozytywne relacje z rodzicami wychowanków.

Celem współpracy przedszkola z rodzicami jest:

  • wszechstronny rozwój dziecka
  • nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami
  • zapoznanie rodziców z z realizowanymi w przedszkolu planami, programami pracy wychowawczo-edukacyjnej
  • przekazanie informacji o stanie gotowości dziecka, aby rodzice mogli je w osiąganiu tej gotowości odpowiednio do potrzeb wspomagać
  • włączenie rodziców do życia grupy i przedszkola.
  • promowanie placówki w środowisku lokalnym
  • podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców przez pedagogizację.

Formy współpracy z rodzicami

  • zebrania ogólne z rodzicami i Radą Rodziców
  • zebrania grupowe w poszczególnych grupach wiekowych.
  • zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowo przyjętych
  • prowadzenie kącika dla rodziców: wystawa prac dzieci, informacje dla rodziców
  • włączanie rodziców w organizowanie uroczystości przedszkolnych i imprez.
  • konkursy wycieczki.
  • angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola./sponsorowanie zakupu mebli, zabawek, naprawa zabawek drobnego sprzętu itp.

Współpraca z innymi instytucjami.

Współpraca z:

  • Urzędem Gminy
  • Posterunkiem Policji
  • Szkołami w Skrwilnie, w Skudzawach i Okalewie
  • przedszkolami z Rypina
  • Nadleśnictwem w Skrwilnie
  • GOPS-em
  • Gminną Biblioteką
  • Strażą Pożarną
  • ze sponsorami
  • Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rypinie

PROMOCJA PLACÓWKI

Działania promocyjne obejmują:

  • prowadzenie kroniki przedszkola
  • dbałość o dobrą opinię przedszkola
  • organizację uroczystości przedszkolnych
  • prezentacja wydarzeń mających miejsce w przedszkolu na stronie internetowej przedszkola.
  • artykuły prasowe w gazecie lokalnej dotyczące wydarzeń przedszkolnych.
  • dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz przedszkola 
  • upowszechnianie przedszkola/ Gazeta Skrwileńska/

Dalsze zamierzenia i działania

  • zakup mebli przedszkolnych
  • doposażenie w zabawki,
  • pomoce dydaktyczne
  • wymiana parkietu
  • zakupienie nowego sprzętu grającego/magnetofony/
Data dodania: 2021-03-29 12:48:22
Data edycji: 2021-03-29 12:48:30
Ilość wyświetleń: 646

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej