Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

WYCIECZKA DO STOLICY

W dniu 24 .11. 2023 r. uczniowie klasy ósmej i siódmych oraz członkowie koła historycznego naszej szkoły udali się na wycieczkę  do Warszawy.

Pierwszym punktem naszego programu była wizyta w Sejmie. Dzięki wsparciu Pana posła Zbigniewa Sosnowskiego i kancelarii Sejmu uczniowie mogli poznać funkcjonowanie polskiego parlamentu.  W sali  sejmowej im. Ignacego Daszyńskiego  nasi uczniowie zasiadli za stołem, mogli przez mikrofon zadawać pytania Panu Sosnowskiemu. Wcielali się w rolę posłów. Pytania były różnorodne, dotyczyły nawet wydłużenia wakacji i odchudzenia podstawy programowej. Po zwiedzaniu był też czas w Sejmie na zjedzenie smacznego obiadu w towarzystwie Pana posła.

Kolejnym punktem wycieczki był Zamek Królewski, po dotarciu na miejsce i spotkaniu z Panią przewodnik zwiedzaliśmy wspaniałą siedzibę królewską, która mimo burzliwych losów w czasie II wojny światowej nadal zachwyca swoim majestatem. Szczególne wrażenie robiły dzieła malarskie Jana Matejki, Bernardo Bellotto, Marcello Bacciarellego oraz  arrasy.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy Kolumnie Zygmunta, następne przejechaliśmy na Powązki Wojskowe, które są skarbnicą naszej trudnej historii wojennej, skrywają przede wszystkim naszych, młodych  bohaterów z Szarych Szeregów, którzy złożyli swoje młode życie w ofierze ukochanej Ojczyźnie. Ogromne wrażenie zrobiły również nagrobki wybitnych postaci ze świata sztuki, kultury, polityki i nauki. Z Warszawy wyjechaliśmy około godziny 17- tej. Wycieczka odbywała się w miłej atmosferze, w drodze powrotnej doświadczyliśmy już zimowej aury. Zimowe i świąteczne piosenki w wykonaniu  naszych uczniów umilały nam czas powrotu do Skrwilna.

Dziękujemy Panu Zbigniewowi Sosnowskiemu – posłowi na Sejm za umożliwienie nam skorzystania z pomocy finansowej kancelarii sejmowej przy organizacji tej wycieczki i za poświęcony nam czas.