Opcje widoku
Reset

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Wycieczka do Warszawy -  klasy III i IV – 12 maj 2023

12 maja 2023 roku uczniowie  klas trzecich i klasy czwartej  wraz z opiekunkami  udali się na wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 49 osób: 44 dzieci  oraz pięcioro nauczycieli. Rano, bo o 6.30 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Tutaj spotkaliśmy się  z przewodnikiem. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Potem powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Przewodnik opowiedział nam legendę.

Spacerując ulicami Warszawy udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, żeby tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Duże wrażenie zrobiła na nas panorama Warszawy, którą zobaczyliśmy z 30 piętra Pałacu   Kultury i Nauki. Widok był piękny. Następnie udaliśmy się do Łazienek. Tam zobaczyliśmy Pomnik Fryderyka Chopina, Zamek na wodzie i piękny amfiteatr. Podziwialiśmy piękną przyrodę .

Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi. Dziękujemy p. P. Sylwii Jałowiec, p. Ani Witkowskiej, p. Ani Grzegorzewskiej, P. Beacie Bartnikowskiej i p. Aleksandrze Mączkowskiej za opiekę nad nami na wycieczce.